LO PERCENQUE

L'associacion Lu Amics de l'Escòla Niçarda Calandreta s'es creada quauqui annadas fa, davant la constatacion de que lo niçard patissia d'una insufiséncia d'ensenhament e de manca de seguit en lo sieu ensenhament. Son de parents e d'actors de la curtura niçarda que si son radunats a l'entorn d'un project d'escòla en niçard. L'impossibilitat -per aüra- de o realisar au dintre de "l'Educacion Nacionala" a menat a la creacion d'una escòla associativa sus lo model dai autri escòlas de lengas non oficiali de França. Pura, la tècola es de realisar un ensenhament public e de o faire reconóisser coma tau, que l'escòla es làïca e aferma una filosofia dau respect de l'individuo e de la sieu diferéncia. Prova de desvolopar una idea de convivéncia pluslèu que d'integracion.

Bref historique

Les Calandretas sont des écoles associatives. La première Calandreta a été fondée à Pau en 1979.

Le 24 janvier 1990, une Convention a été signée entre Ministère de l'Éducation Nationale et la Confédération des Calandretas, intégrant le personnel enseignant en poste dans le Service Public, faisant de l'Association Calandreta un partenaire de l'Éducation Nationale.

Par la signature, en 1994, d'un Protocole d'accord avec le Minisètre de l'Éducation Nationale, les Calandretas sont officiellement reconnues comme des écoles de promotion de l'enseignement de la langue régionale.

Les Calandretas sont soutenues par les Conseils Régionaux, les Conseils Généraux, les Municipalités et diverses associations.

Toutes les Calandretas dépendent d'une fédération régionale et de la Confédération des écoles Calandreta dont le siège est à Montpellier.

En 2000, 32 écoles accueillaient environ 1600 enfants. En septembre 2002, la première Calandreta du Pays Niçois a ouvert ses portes.


[ Retour à la page d'accueil ]